Skrivet av: Björn Nordahl 2006-11-20 14:42:53
Bevara Städjans magi!
Skidorter finns det över hela världen. Men hur många skidorter har ett helt orört fjäll som man kan njuta av. Zermatt har Matterhorn som folk vallfärdar till för att skida med Matterhorn som bakrund. Vill man skida nedför detta magiska berg så är det bara att ta skidorna på ryggen och börja knalla uppför... Precis som på Städjan!
Jag lovar att njutningen är bra mycket bättre om man har jobbat lite för den... Bevara Städjans magi och bevara detta vackra fjäll!
Skidorter finns det över hela världen. Men hur många skidorter har ett helt orört fjäll som man kan njuta av. Zermatt har Matterhorn som folk vallfärdar till för att skida med Matterhorn som bakrund. Vill man skida nedför detta magiska berg så är det bara att ta skidorna på ryggen och börja knalla uppför... Precis som på Städjan!
Jag lovar att njutningen är bra mycket bättre om man har jobbat lite för den... Bevara Städjans magi och bevara detta vackra fjäll!
Svar på ovanstående inlägg
Skrivet av: Anders samuelsson 2006-12-11 20:36:01
Läste ditt inlägg Björn och det verkar som du har fattat detta lite fel.
Städjan ska inte rivas.
Om man vill gå in på hur hela projektet kommer att se ut så finns det en jättebra site för det www.idre3toppar.se där kan du läsa och se hur hela projektet kommer att se ut.
Själv kan jag bara säga att jag kommer att bli glad om detta projekt blir av för jag vill gärna dela med mig av denna kanon åkning som finns på detta fjäll.
Har åkt nerför dessa orörda sluttningar som du säger ungefär 150-160 ggr och ja dom ser orörda ut på vintern men du har nog aldrig sett detta fjäll på sommaren.
Hoppas detta blir av så att vi som jobbar och bor i Idre kommer att få mer jobb och kan lära ut skidåkning till fler än vad vi kan idag.