Tankar efter skidläraren nr 28
Hej,
I ledaren för skidläraren nr 28, så efterlyser du Eva ett större deltagande på Årsmötet. Av geografiska skäl är det ju svårt, föreningen kanske skall testa att ha ett årsmöte som en telefon- eller videokonferens så att fler kan vara med.
En annan fundering jag fick var i notisen på s. 7, ang frikorten. Jag bor med fjällen om knuten och använder mig ofta av möjligheten till frikort vilket är toppen! Varför skall jag höra av mig dagen innan till anläggningen?
Jag gjorde det i början men alla låter och ser ut som frågetecken så jag slutade och det går bra ändå.
Ett förslag är att man visar legitimation i samband med att kortet hämtas ut så att man slipper lämna sitt SSLF leg i liftkortskassan. Då finns ju ingen risk att någon annan kan hämta ut ett kort till på mitt leg. Vem som har denna fantastiska möjlighet till frikort vill missbruka den genom att låta andra låna sitt SSLF leg?!
Må det snöa länge till!
Sofie
Hej,
I ledaren för skidläraren nr 28, så efterlyser du Eva ett större deltagande på Årsmötet. Av geografiska skäl är det ju svårt, föreningen kanske skall testa att ha ett årsmöte som en telefon- eller videokonferens så att fler kan vara med.
En annan fundering jag fick var i notisen på s. 7, ang frikorten. Jag bor med fjällen om knuten och använder mig ofta av möjligheten till frikort vilket är toppen! Varför skall jag höra av mig dagen innan till anläggningen?
Jag gjorde det i början men alla låter och ser ut som frågetecken så jag slutade och det går bra ändå.
Ett förslag är att man visar legitimation i samband med att kortet hämtas ut så att man slipper lämna sitt SSLF leg i liftkortskassan. Då finns ju ingen risk att någon annan kan hämta ut ett kort till på mitt leg. Vem som har denna fantastiska möjlighet till frikort vill missbruka den genom att låta andra låna sitt SSLF leg?!
Må det snöa länge till!
Sofie
Svar på ovanstående inlägg
Skrivet av: Johannes 2007-03-10 17:43:22
Videokonferens, varför inte. Men kanske skulle Skidlärarföreningen bli lite bättre att promota sig själv? Kanske skulle den engagera sig mer i fjällvärlden och verka aktiv mer än att sitta bakom ett skrivbord? Få vet om att Skidlärarföreningen arrangerar Skidlärar-SM t.ex. Jag har aldrig under mina få år i skidlärarvärlden mött någon som säger sig representera Skidlärarföreningen. Varför skall då vi som skidlärare engagera sig i en förening vi inte hör något om, inte verkar göra något för oss och där vi inte har ansikte på någon?
// Johannes
Skrivet av: Eva 2007-05-02 10:06:37
Sofie och Johannes!
Videokonferens kanske kunde vara något. Jag tar upp det på nästa styrelsemöte.
Johannes - jag undrar om du är engagerad i något ideellt?
Vi är 9 personer i styrelsen, och vi lägger mycket av vår fritid på Skidlärarföreningen. Naturligtvis tar vi till oss av din kritik att vi är osynliga. Vi jobbar så mycket vi kan med SSLF.
Jag vet inte i vilka skidkretsar du rör dig, men själv har jag jobbat heltid i branschen i över 20 år nu. Jag tycker att jag träffar, och känner, en stor del av Sveriges skidlärare. Jag har jobbat på alla examen utom 2 de sista 10 åren. Jag har varit och informerat om SSLF på mer än 10 Grundkurser / utbildning 1/2 de senaste 10 åren. Synd att vi inte träffats på något av dessa arrangemang!
Ingen av oss 9 som sitter i styrelsen idag, kan lägga mer tid än vi gör på styrelsearbetet (själv lägger jag minst en arbetsmånad per år). Vi söker med ljus och lykta efter personer som är intresserade av, och villiga att, lägga ner tid på att jobba i styrelsen. Själv har jag suttit som ordförande i 10 år nu, så det börjar verkligen bli dags att byta ut mig! Jag är jättetacksam på förslag på personer som har erfarenhet är villiga att ta på sig den uppgiften.
Vi har tittat mycket på hur vi skall nå ut bättre, men tid och resurser är tyvärr begränsade. Kom gärna med förslag på hur vi skall lyckas!
Ser fram emot att höra ifrån dig.
MVH Eva Ruder Thorén,
ordförande SSLF